All-Terrain Lawn Tractor Forum

Like riding lawn tractors through mud, woods, rocks, and snow? Then this is the place for you! Share your ideas, Post your projects and more!
 
PortalHomeFAQSearchMemberlistRegisterLog inCountdown Timer
Swing by the Chatroom anytime! Chat events held every Saturday, 8pm EST - whenever!
Welcome to the All Terrain Lawn Tractor Forum!
The 2018 Build Off is almost HALF WAY!! Click Here to view 2017 results!
ATLTF sticker shipments will resume soon! View them here, and keep up to date!
The forum is getting a minor face-lift. We hope you like it. Details here: Facelifting the Forum

Share | 
 

  "The Illuminator" My Rally

Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
xxXMowerdudeXxx
Veteran
Veteran


Join date : 2013-01-28
Posts : 599

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Mon Jul 15, 2013 10:23 pm

ITS ALIVE

Back to top Go down
xxXMowerdudeXxx
Veteran
Veteran


Join date : 2013-01-28
Posts : 599
Forum Rep : 0

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Mon Jul 15, 2013 10:38 pm



exhaust will be done tommarrow and getting parts to do the rest of what i wanna do
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Thu Jul 18, 2013 3:26 am

Topic Moved to the Speed/Race section.
Back to top Go down
xxXMowerdudeXxx
Veteran
Veteran


Join date : 2013-01-28
Posts : 599
Forum Rep : 0

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Tue Jul 23, 2013 8:17 pm

so im SLOOOOOOOOWWWWWWLLLYYY converting the racer to be offroader/racer, or offroad racer/preparing for haspin next year. so far ive locked the rear end, filled it with moly lithem grease got sick of oil leaking. the frontts going to get 13in ags and rears getting kenda bearclaws ether 20s or 22s not sure yet,



what do u guys think should i go ags or somthing diffrent, if i go ags i have to run tubes, i cant get them to mount to those rims


also fixed my striped holes, LOL

Back to top Go down
xxXMowerdudeXxx
Veteran
Veteran


Join date : 2013-01-28
Posts : 599
Forum Rep : 0

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Wed Jul 24, 2013 8:43 pm

oh yeah, !!

Back to top Go down
xxXMowerdudeXxx
Veteran
Veteran


Join date : 2013-01-28
Posts : 599
Forum Rep : 0

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Fri Jul 26, 2013 2:07 pm

had a little fun

Back to top Go down
Thunderdivine
Seasoned Veteran
Seasoned Veteran
avatar

Join date : 2012-12-21
Posts : 2098
Forum Rep : 0
Location : Norway, Europe

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Fri Jul 26, 2013 2:29 pm

Jumping rope? orr..?? lol

_______________________________________________
*Thunderdivine*
My Custom Racing Mower Build
JD210R - Racing Mower, Sidebuild
My Vintage John Deere 110, 1967 model
"Imagination is more important than knowledge." - Albert Einstein
Back to top Go down
xxXMowerdudeXxx
Veteran
Veteran


Join date : 2013-01-28
Posts : 599
Forum Rep : 0

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Fri Jul 26, 2013 2:31 pm

no there ar doing birdie? i think its called u got those wrakets and whack the birie back and forth, lol idk
Back to top Go down
Thunderdivine
Seasoned Veteran
Seasoned Veteran
avatar

Join date : 2012-12-21
Posts : 2098
Forum Rep : 0
Location : Norway, Europe

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Fri Jul 26, 2013 2:40 pm

@xxXMowerdudeXxx wrote:
no there ar doing birdie? i think its called u got those wrakets and whack the birie back and forth, lol idk

oh i c Razz

_______________________________________________
*Thunderdivine*
My Custom Racing Mower Build
JD210R - Racing Mower, Sidebuild
My Vintage John Deere 110, 1967 model
"Imagination is more important than knowledge." - Albert Einstein
Back to top Go down
TheRainbowBoxer
Moderator
Moderator
avatar

Age : 43
Join date : 2012-04-23
Posts : 1014
Forum Rep : -1
Location : Galion, OH

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Fri Jul 26, 2013 3:02 pm

Badminton

_______________________________________________
Proud member of the Mower Cycle Gang... aka the "Mowrons!"

My build (Chaos is one of 3 built like this)
Chaos Build

The Mower Cycle Gang visited 1puglife in May 2014
Check out the pics and vids!

Haspin 2016 was a blast!  Check out pics and vids here
Haspin 2016 Media thread

Join us for the annual Mowron-fest at Haspin Acres!
Haspin Acres Rally 2017!

Check out my YouTube for more tractor action, my vlog, and my bus build!
TheRainbowBoxer on YouTube
Back to top Go down
xxXMowerdudeXxx
Veteran
Veteran


Join date : 2013-01-28
Posts : 599
Forum Rep : 0

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Fri Jul 26, 2013 3:17 pm

@TheRainbowBoxer wrote:
Badminton

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
that, lol forgot what its called thank you rainbow.



and as some of you know the racer is pretty much becoming a rally
Back to top Go down
Thunderdivine
Seasoned Veteran
Seasoned Veteran
avatar

Join date : 2012-12-21
Posts : 2098
Forum Rep : 0
Location : Norway, Europe

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Fri Jul 26, 2013 4:43 pm

Oh hahaha I was like wtf is he on about lol thank's RB bounce

_______________________________________________
*Thunderdivine*
My Custom Racing Mower Build
JD210R - Racing Mower, Sidebuild
My Vintage John Deere 110, 1967 model
"Imagination is more important than knowledge." - Albert Einstein
Back to top Go down
xxXMowerdudeXxx
Veteran
Veteran


Join date : 2013-01-28
Posts : 599
Forum Rep : 0

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Sun Jul 28, 2013 9:40 pm

well i think my tranny hates me.... i put that grease in it, dont think it wast enough or it throws it off the gears, cuz today after hauling that trailer and bringing all those mowers home, if put in gear and pushed it kinda goes errrrrrr like the gears are neckedand grease is starting to come out the axle shafts, i think its time to try a tranny breather!!!!!, and add some gear oil, but idk, what do u guys think?
Back to top Go down
redlinemotorsportts
Moderator
Moderator
avatar

Age : 21
Join date : 2013-03-18
Posts : 3123
Forum Rep : 2
Location : raleigh nc

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Sun Jul 28, 2013 9:46 pm

@xxXMowerdudeXxx wrote:
well i think my tranny hates me.... i put that grease in it, dont think it wast enough or it throws it off the gears, cuz today after hauling that trailer and bringing all those mowers home, if put in gear and pushed it kinda goes errrrrrr like the gears are neckedand grease is starting to come out the axle shafts, i think its time to try a tranny breather!!!!!, and add some gear oil, but idk, what do u guys think?
Go till it blows

_______________________________________________
Check out my builds!: MTD "Rock Bouncing" Mower -------- 60's Springfeild V-twin Mini Speed Tractor : SOLD!

ATLTF.com Facebook admin - Forum Mod
whos mans is this
Back to top Go down
xxXMowerdudeXxx
Veteran
Veteran


Join date : 2013-01-28
Posts : 599
Forum Rep : 0

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Sun Jul 28, 2013 9:48 pm

i dont wanna blow, lol only issue with it is worn keys, just a tad
Back to top Go down
MowBandit
Skilled
Skilled
avatar

Age : 22
Join date : 2013-03-16
Posts : 477
Forum Rep : 0
Location : Haddock,Georgia

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Sun Jul 28, 2013 10:43 pm

leave the grease in there and just throw oil in there make it soupy but semi thick also do put a breather in it
Back to top Go down
LAWN MOWER MUDDER
Master
Master
avatar

Age : 17
Join date : 2013-04-08
Posts : 883
Forum Rep : 0
Location : Central Pa

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Wed Jul 31, 2013 11:49 am

@xxXMowerdudeXxx wrote:
oh yeah, !!


You might need bigger tires to support the twin.  Maybe 16's??
Back to top Go down
xxXMowerdudeXxx
Veteran
Veteran


Join date : 2013-01-28
Posts : 599
Forum Rep : 0

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Wed Aug 14, 2013 12:02 am

Im trying to fix the hood keyword "TRY", lol, i melted the bottom parts back together, the top will be zip tied



also i had to cut out parts to fit the oposy, lol

Back to top Go down
motorizedeverything
Skilled
Skilled
avatar

Age : 20
Join date : 2013-01-02
Posts : 356
Forum Rep : 0

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Wed Aug 14, 2013 7:56 am

@xxXMowerdudeXxx wrote:
Im trying to fix the hood keyword "TRY", lol, i melted the bottom parts back together, the top will be zip tied
ducktape

_______________________________________________
Hi I am Moto a classifieds moderator, review section moderator and a chat moderator if you need help pls ask.

come into chat if you have a question chat
go check out my romper,my build off build and my my mini bike build
my youtube channel
and if you want to see how fast you are going to go, then go here
Speed calculation
Back to top Go down
greener179
Skilled
Skilled
avatar

Join date : 2012-05-31
Posts : 398
Forum Rep : 0

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Wed Aug 14, 2013 10:46 am

Just get some thin flat steel and pop rivet it all together would be stronger then zip ties
Back to top Go down
xxXMowerdudeXxx
Veteran
Veteran


Join date : 2013-01-28
Posts : 599
Forum Rep : 0

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Fri Aug 16, 2013 10:40 pm

its back and illuminating






Back to top Go down
LAWN MOWER MUDDER
Master
Master
avatar

Age : 17
Join date : 2013-04-08
Posts : 883
Forum Rep : 0
Location : Central Pa

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Fri Aug 16, 2013 11:05 pm

@xxXMowerdudeXxx wrote:
its back and illuminating






 
Sweet I'm digging the under glow it looks pretty good.
Back to top Go down
TheRainbowBoxer
Moderator
Moderator
avatar

Age : 43
Join date : 2012-04-23
Posts : 1014
Forum Rep : -1
Location : Galion, OH

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Sun Aug 18, 2013 5:20 pm

That'll be hilarious on the trails at night at Haspin...

_______________________________________________
Proud member of the Mower Cycle Gang... aka the "Mowrons!"

My build (Chaos is one of 3 built like this)
Chaos Build

The Mower Cycle Gang visited 1puglife in May 2014
Check out the pics and vids!

Haspin 2016 was a blast!  Check out pics and vids here
Haspin 2016 Media thread

Join us for the annual Mowron-fest at Haspin Acres!
Haspin Acres Rally 2017!

Check out my YouTube for more tractor action, my vlog, and my bus build!
TheRainbowBoxer on YouTube
Back to top Go down
crazykid1994
Veteran
Veteran
avatar

Age : 23
Join date : 2013-03-18
Posts : 618
Forum Rep : 0
Location : loxahatchee, florida

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Sun Aug 18, 2013 5:50 pm

how does the battery hold up to all the lights?
Back to top Go down
xxXMowerdudeXxx
Veteran
Veteran


Join date : 2013-01-28
Posts : 599
Forum Rep : 0

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Sun Aug 18, 2013 9:47 pm

@TheRainbowBoxer wrote:
That'll be hilarious on the trails at night at Haspin...
LOL, im taking off the hood, soooo, ill probly have diffrent headlights, or those and wire some into the ac output
Back to top Go down
xxXMowerdudeXxx
Veteran
Veteran


Join date : 2013-01-28
Posts : 599
Forum Rep : 0

PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   Sun Aug 18, 2013 9:50 pm

@crazykid1994 wrote:
how does the battery hold up to all the lights?
doesnt notice them, there all LEDs, theres a reason its the illumanator
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: "The Illuminator" My Rally   

Back to top Go down
 
"The Illuminator" My Rally
Back to top 
Page 5 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Rally off road mower, on the cheap!
» Project Viking Rally/Race mower
» Patriots AFC Championship rally towel
» Craftsman Rally Mower Project
» 1994 Rally build, basic and no money spent!

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
All-Terrain Lawn Tractor Forum :: Tractor Project Builds :: Off Road & Rally Tractors-
Jump to: