All-Terrain Lawn Tractor Forum

Like riding lawn tractors through mud, woods, rocks, and snow? Then this is the place for you! Share your ideas, Post your projects and more!
 
PortalHomeFAQSearchMemberlistRegisterLog inCountdown Timer
Swing by the Chatroom anytime! Chat events held every Saturday, 8pm EST - whenever!
Welcome to the All Terrain Lawn Tractor Forum!
The 2018 Build Off starts soon! Click Here to view 2017 results!
ATLTF sticker shipments will resume soon! View them here, and keep up to date!

Share | 
 

 Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build

Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
AuthorMessage
mightyraze
Moderator
Moderator


Join date : 2016-09-06
Posts : 2731

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Mon Jan 01, 2018 10:26 pm

Crazy neighbors. Evil or Very Mad Looks like a lot of fun!
Back to top Go down
http://mightyraze.com
RichieRichOverdrive
Expert
Expert
avatar

Age : 15
Join date : 2016-10-29
Posts : 1153
Forum Rep : 37
Location : Lewisburg, KY

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Mon Jan 01, 2018 10:29 pm

Ah, gotta be careful with the clutch and brake when they start goin backwards. That's how I ended up rolling mine(not Mutt, I prolly woulda died then lolol)
Back to top Go down
Double W Cross Ranch
Veteran
Veteran
avatar

Age : 14
Join date : 2017-06-09
Posts : 702
Forum Rep : 13
Location : Central Texas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Mon Jan 01, 2018 10:30 pm

lol, my goal is NOT to roll it, just might in the canyon though!! Yep, they are lots of fun!
Back to top Go down
RichieRichOverdrive
Expert
Expert
avatar

Age : 15
Join date : 2016-10-29
Posts : 1153
Forum Rep : 37
Location : Lewisburg, KY

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Mon Jan 01, 2018 10:33 pm

I never really went for the "never roll it" goal, just kinda have a "keep em to a minimum" one. lol!
Back to top Go down
Double W Cross Ranch
Veteran
Veteran
avatar

Age : 14
Join date : 2017-06-09
Posts : 702
Forum Rep : 13
Location : Central Texas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Mon Jan 01, 2018 10:37 pm

lol!!! Main issue is the fiberglass hood, don't want to break that. Don't mind about the Roper when I finish that, it has a metal hood, lol.
Back to top Go down
RichieRichOverdrive
Expert
Expert
avatar

Age : 15
Join date : 2016-10-29
Posts : 1153
Forum Rep : 37
Location : Lewisburg, KY

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Mon Jan 01, 2018 10:39 pm

True. Fiberglass hoods really are a pain. Love my solid metal ones, can(& have) stood on them with no worrys of them breaking.
Back to top Go down
Double W Cross Ranch
Veteran
Veteran
avatar

Age : 14
Join date : 2017-06-09
Posts : 702
Forum Rep : 13
Location : Central Texas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Mon Jan 01, 2018 10:40 pm

Yeah, don't make stuff like they used too!
Back to top Go down
RichieRichOverdrive
Expert
Expert
avatar

Age : 15
Join date : 2016-10-29
Posts : 1153
Forum Rep : 37
Location : Lewisburg, KY

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Mon Jan 01, 2018 10:52 pm

For sure. These Snapper hoods I have are super thick, like 1/16". Heavier than MTD frame material. lol!
Back to top Go down
biggasmowers
Master
Master
avatar

Age : 17
Join date : 2016-12-30
Posts : 790
Forum Rep : 30
Location : Kansas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 9:42 am

Mabye that's my issue, I never set a goal to not flip,em. Five or so flips later.........
Back to top Go down
Double W Cross Ranch
Veteran
Veteran
avatar

Age : 14
Join date : 2017-06-09
Posts : 702
Forum Rep : 13
Location : Central Texas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 10:26 am

lol
Back to top Go down
biggasmowers
Master
Master
avatar

Age : 17
Join date : 2016-12-30
Posts : 790
Forum Rep : 30
Location : Kansas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 12:11 pm

I am leaving all of those hills alone with my murray so i dont wreck the front i just put lots of hours in .
Back to top Go down
Double W Cross Ranch
Veteran
Veteran
avatar

Age : 14
Join date : 2017-06-09
Posts : 702
Forum Rep : 13
Location : Central Texas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 12:48 pm

Yeah, probably not a good idea to go bust a shock out!!! Would be neat if someone could make a rear suspension build.
Back to top Go down
biggasmowers
Master
Master
avatar

Age : 17
Join date : 2016-12-30
Posts : 790
Forum Rep : 30
Location : Kansas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 1:06 pm

i might if i get the sears.
Back to top Go down
Double W Cross Ranch
Veteran
Veteran
avatar

Age : 14
Join date : 2017-06-09
Posts : 702
Forum Rep : 13
Location : Central Texas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 1:09 pm

Yeah, vertical shafts wouldn't be too hard, you'd just need a sprung idler pulley to get rid of the belt slack over the bumps.
Back to top Go down
Double W Cross Ranch
Veteran
Veteran
avatar

Age : 14
Join date : 2017-06-09
Posts : 702
Forum Rep : 13
Location : Central Texas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 5:10 pm

@RichieRichOverdrive wrote:
Make sure to get some footage of that canyon! Sounds like a sweet place to romp!

https://plus.google.com/photos/106728247706764579927/album/6506578056248519089/6506578057704982530?authkey=CPXUl4zduIiX_gE

Camera flattened it out, most of the pics are dropoffs!
Back to top Go down
biggasmowers
Master
Master
avatar

Age : 17
Join date : 2016-12-30
Posts : 790
Forum Rep : 30
Location : Kansas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 8:26 pm

cool canyon !
Back to top Go down
Double W Cross Ranch
Veteran
Veteran
avatar

Age : 14
Join date : 2017-06-09
Posts : 702
Forum Rep : 13
Location : Central Texas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 8:29 pm

Yep, can't wait to go get stuck!!! LOL
Back to top Go down
RichieRichOverdrive
Expert
Expert
avatar

Age : 15
Join date : 2016-10-29
Posts : 1153
Forum Rep : 37
Location : Lewisburg, KY

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 10:22 pm

Bet it'll be a blast!

Just noticed you changed the name on this lol!lol! love it!
Back to top Go down
Double W Cross Ranch
Veteran
Veteran
avatar

Age : 14
Join date : 2017-06-09
Posts : 702
Forum Rep : 13
Location : Central Texas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 10:26 pm



Yeah, I watch old TV shows, and LOVE it!!!
Back to top Go down
RichieRichOverdrive
Expert
Expert
avatar

Age : 15
Join date : 2016-10-29
Posts : 1153
Forum Rep : 37
Location : Lewisburg, KY

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 10:29 pm

Graveyard filler of the west! Hahahahaha, seems fitting lol!
Back to top Go down
Double W Cross Ranch
Veteran
Veteran
avatar

Age : 14
Join date : 2017-06-09
Posts : 702
Forum Rep : 13
Location : Central Texas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 10:38 pm

Well, the joke is that NellyBelle is a WWI and WWII veteran that has been on 6 continents. He will take Pat miles and miles away and then die, leaving him stranded. She always needs a "drink of water" because she has a leaky radiator. She runs out of gas, battery dies, etc.

Well, mine got the name because until I started modifying it, it went 5mph and was really only good at taking me way, way, way off in the woods, and dying. Then I'd have to push it home....
Back to top Go down
biggasmowers
Master
Master
avatar

Age : 17
Join date : 2016-12-30
Posts : 790
Forum Rep : 30
Location : Kansas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 10:43 pm

Very true with my machines , i feel very accomplished when i get home in one piece and not breaking my back behind a mower
Back to top Go down
Double W Cross Ranch
Veteran
Veteran
avatar

Age : 14
Join date : 2017-06-09
Posts : 702
Forum Rep : 13
Location : Central Texas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 10:45 pm

Lol, yep! Hopefully, that won't happen again, though!
Back to top Go down
biggasmowers
Master
Master
avatar

Age : 17
Join date : 2016-12-30
Posts : 790
Forum Rep : 30
Location : Kansas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 10:47 pm

Is it still driving and running good ?
Back to top Go down
Double W Cross Ranch
Veteran
Veteran
avatar

Age : 14
Join date : 2017-06-09
Posts : 702
Forum Rep : 13
Location : Central Texas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Tue Jan 02, 2018 10:51 pm

Haven't driven it in a couple of days, still need to finish the wiring but it's 7 degrees out.
The belt is staying on great without any belt keepers. The bolts won't stay in my flywheel housing, so it's always falling into the cooling fins. Throttle cable came undone, but I'm happy with it overall. Should be good after I finish work, but its probably gonna be when it warms up.
Back to top Go down
Double W Cross Ranch
Veteran
Veteran
avatar

Age : 14
Join date : 2017-06-09
Posts : 702
Forum Rep : 13
Location : Central Texas

PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   Thu Jan 04, 2018 1:10 pm

Okay, warmed up a bit today, got the throttle hooked up and finished the wiring. Everything works great!!! Super happy, gonna take it somewhere today, gonna try to film it. Carb does leak, IDK why, need to tear into it to find out, but...that's not gonna stop me! Need to speed test it, top speed is like 25-27ish. Crazy fast for something that high up, feels like I'm going to roll it, so I usually go about 12-15, and I'm happy with that!
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build   

Back to top Go down
 
Craftsman LT1000 "NellyBelle" Pre-Build
Back to top 
Page 4 of 8Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 Similar topics
-
» 2nd Generation Craftsman Lt1000 Offroad Build - (Pics)
» Craftsman LT1000 mudder build
» Greets - Craftsman LT1000
» How to take off the deck height bar on Craftsman LT1000?
» How do I rebuild the front end on a craftsman LT1000?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
All-Terrain Lawn Tractor Forum :: Tractor Project Builds :: Off Road & Rally Tractors-
Jump to: